Werknemers in de zorg

 

Doelstellingen van het aanbod aan workshops, trainingen, groepsintervisie en individuele coaching, algemeen:

  • de sfeer binnen het team verbeteren, werken aan een veilig werkklimaat
  • zorgvuldiger en sociaal vaardiger met elkaar om gaan als collega's
  • beroepszelfvertrouwen versterken, meer gemotiveerd zijn, meer energie en werkplezier ervaren als zorgprofessional
  • werkprocessen effectiever te laten verlopen, doelgericht resultaten behalen
  • patientgerichte communicatie versterken en tevredenheid van zorgvragers verhogen

Ik bied relatiegerichte ondersteunende zorg (RGZ)

Personeel in de zorg heeft vaak de volgende vragen:

- Hoe kan ik een collega duidelijk maken, dat ik haar manier van communiceren niet prettig vind?

- Hoe ga ik om met fouten van collega's?

- Hoe kan ik me professioneler en meer zelfverzekerd gaan voelen in acute situaties?

- Hoe kan ik op een goede manier opkomen voor mezelf als mijn belangen door de organisatie worden geschaad?

- Hoe zorg ik er voor dat de leidinggevende mijn klachten serieus neemt?

- Hoe kan ik het beste omgaan met de gevoelens van verdriet en gemis van clienten/bewoners?

 

doelgroepen

helpenden

verzorgenden niveau 3,

EVV'ers/GVP ers

AG'ers niveau 4,

verpleegkundige HBO V niveau 5,

teamleiders 

 

aanbod

beroepshouding, sociale vaardigheden, methodisch werken

communicatiekanalen, gesprekstechnieken, soorten professionele gesprekken voeren, ziektebeleving & ziektegedrag.

omgaan met emoties van clienten, verliesbegeleidingsgesprekken voeren, palliatieve zorg verlenen,  omgaan met diverse doelgroepen waaronder niet- westerse migranten, interculturele communicatie.

collegiale samenwerking: zakelijke assertiviteit t.a.v collega's, effectieve feedback geven, elkaar waarderen & motiveren, geloofwaardige voorbeeldfunctie

burn out-preventie programma

intervisie rond samenwerkingsvaardigheden met collega's en clienten/bewoners

 

Voor Alzheimer Nederland verzorg ik als gespreksleider 'het Alzheimer Cafe,' afdeling Zaanstreek/Waterland. Ik doe deze werkzaamheden op vrijwillige basis.

Het Alzheimer Cafe is voor mensen met dementie, hun naasten/mantelzorgers en voor zorgprofessionals. Iedere 3e woensdag van de maand is er een Cafe waarbij een specifiek onderwerp rond dementie aan de orde komt. Het Cafe biedt plek om je te informeren, gesteund te voelen en je ervaringen met dementie te delen. Locatie is: Pennemes, Bloemgracht 95, 1502 Zaandam. start van de bijeenkomst: 19. 30 uur, inloop vanaf 19. 00 uur, einde bijeenkomst 21. 00 uur. Wilt u meer informatie van Alzheimer Nederland? Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.

 

 

 

 

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Uit evaluaties blijkt hoe men mijn interventies heeft ervaren:

Verzorgende EVV voor SVOZ, Utrecht (2017) intervisie -

- zeer prettig en ervaren, je luistert goed naar iedereen en geeft goede adviezen waar ik wat aan heb en wat mee kan.

- energiek, betrokken en begaan met de groep, wilde er alles uithalen.

- gedreven en erg duidelijk.

Verpleegkundige HBO V, Hogeschool van Amsterdam (gastdocente van 2010 - 2015) training sociaal communicatieve vaardighede -

- vriendelijke docente, altijd een interessante les maken, iedereen bleef geinteresseerd.

- enthousiaste docent die duidelijk overkwam.

- positief en interesse in iedere willekeurige student.

- open en hartelijk, u vraagt door: 'wat bedoel je', 'waarom vind je dat?'

- u zet zich niet boven ons en geeft ons het gevoel van gelijk niveau te zijn.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

thuiszorgmedewerkers voor Sara thuiszorg, Amsterdam (2018) workshop:  Communiceren met clienten in de laatste levensfase -

- verhelderend, nuttig en steunend.

- stilstaan bij emoties is belangrijk.

- leuke, vrolijke en duidelijke uitleg.

- ik heb specifieke gespreksvaardigheden geleerd zoals gevoelsreflectie, doorvragen en samenvatten.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-