Onderwijs: voortgezet, MBO, HBO
Einddoel van aanbod voor het onderwijs is kwalitatief goed onderwijs leveren vanuit "een zakelijke en mensgerichte leiding":
Een werk- en leerklimaat ontwikkelen waarbinnen zowel studenten als docenten zich optimaal kunnen ontplooien.
workshops, cursussen, trainingen en intervisie:
Voor docenten en middenmanagement
- verwachtingen en samenwerken
- omgaan met persoonlijke en culturele verschillen
- beroepscultuur en persoonlijk functioneren
- werknemerstypen en leiderschapsstijlen
Voor docenten die hun pedagogisch-didactische vaardigheden willen versterken:
- structuur bieden aan studenten, waarom is dat belangrijk?
- studenten motiveren tot ontwikkeling, hoe doet u dat?
- geloofwaardige voorbeeldfunctie: hoe geef u leiding en hoe komt het over?
- reflecterend leren, hoe volgt u de leerontwikkeling in relatie tot bepaalde doelen?
- adequate en effectieve feedback geven
- interculturele communicatie, communiceren met studenten met diverse culturele referentiekaders.
Voorbeelden van projecten en aanbod:
Opdrachtgevers:
ROCvA
- methode-ontwikkeling Omgangskunde/sociale vaardigheden, BSV: Beroepsgerichte sociale vaardigheden voor Horecaopleidingen van niveau 2 t/m 4
- ontwikkelen van inwerkprogramma nieuwe docenten AG (assistenten gezondheidszorg)
- project 'culturele achtergrond studenten', deskundigheidsbevordering interculturele competenties van docenten
- studiedagen voor docenten over pedagogisch-didactische onderwerpen
ROC Academie voor beginnende docenten, Nieuwegein:
- workshop 'Culturele sensitiviteit in de klas'
Luzac College, Utrecht examentraining
- Presentatie rond Pedagogiek & Didactiek bij examentraining, hoe pakt u dat aan?