Brenda Reyerse,
begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen
" Niemand is vrij, die niet zichzelf de baas is", Epictetus
Opleidingen en actuele activiteiten:
2014 - 2015 drs. H.de Monnink, trauma- en gezondheidszorgpsycholoog, Groningen; Post HBO Verlieskunde, gecertificeerd
inhoud van deze leergang: inzicht in soorten verlies, verlieskundedriehoek: impact, coping, support. Toepassing PAK-basistechniek, verliescounseling, lineaire en systemische benadering, toepassen diverse methoden zoals de cognitieve methode, gedragsmethode, expressiemethode, groepsmethode.
1998 - 1999 Contract Groep, Hogeschool Inholland, Diemen; Post HBO Training & Opleiding
1990 - 1991 LOVWJ, Utrecht; bevoegdheid(K)MBO; generieke vakgebieden en coachvaardigheden
1980 - 1985 Nutsseminarium a/d Universiteit van Amsterdam; 2de graads bevoegd geschiedenis
In 2009 richtte ik training- en adviesbureau PEZO op
Meer dan 25 jaar ervaring met training & opleiding: basiseducatie, 3 jaar mavo-onderwijs, 20 jaar MBO van niveau 1 t/m 4, de laatste 7 jaar daarvan opleidingen Zorg & Welzijn; Assistenten Gezondheidszorg. Actief in de vakgebieden: Persoonlijke Maatschappelijke Vorming, Omgangskunde, Sociale Vaardigheidstraining en Interculturele Communicatie. Voor de HvA, opleiding Verpleegkunde HBO V werkte ik 5 jaar als gastdocente cova; sociaal communicatieve vaardigheden en interculturele communicatie.
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Hoe word ik ervaren door mijn klanten?
Wat steeds terug komt:
- U bent duidelijk, gestructureerd, kan goed doorvragen, goede voorbeelden geven, bent inspirerend, motiverend, laat nadenken.Men voelt zich veilig bij mij. (studenten HvA Verpleegkunde)
- betrokken, open, vriendelijk, vasthoudend, doorzetter en humoristisch. (individuele coachklant)
- je hebt een makkelijke stijl, gaat gewoon met ons om, bent heel ervaren. (statushouder)
- een goede docente en een lieve vrouw. (statushouder)
- inspirerend, sprankelend, direct. (docent ROCvA)
Resultaten van mijn aanbod:
enige voorbeelden:
- erkenning en bewustwording van eigen gevoel, dat ik collega's meer moet aanspreken op gedrag. (verzorgende in EVV traject)
- gesprekstechnieken toepassen tijdens een probleem-verhelderend gesprek met patient. (verpleegkundige in opleiding, HBO V)
- leren omgaan met spanningen, niet " vechten of vluchten" maar open communiceren en confronteren of loslaten.(verzorgende, EVV)
- hoe je omgaat met weerstand van mensen met schulden, kort & bondig praten en sociale regels stellen. (schuldhulpverlener, Gemeente Amsterdam)
- hoe ik mij kan profileren door open netwerkgesprekken te voeren. (individuele coachklant)
- bewuster nadenken, meer structuur aangeven tijdens een POP-gesprek met een student. (docent ROC Amsterdam)
- ik begrijp nu mijn eigen motieven voor (niet) handelen beter ( individuele coachklant)
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Huidige opdrachtgevers:
* Unal Zorg, Zorg, behandeling en psychodiagnostiek bij multiproblematiek voor jongeren, gezinnen en volwassenen, Amsterdam- 'coaching on the job'